Fáj a gyökérkezelés? Itt a kendőzetlen igazság.

Gyökérkezelésre van szüksége a foga megmentése és a fertőzés eltávolítása érdekében, és azon tűnődik, hogy vajon fájdalmas élményben lesz-e része?

Régen a gyökérkezelés arról volt híres, hogy eléggé fájdalmas. Természetes, hogy ideges a közelgő kezelés miatt. Azonban a gyökérkezelésünk egyszerű és fájdalommentes.

Mi az a gyökérkezelés?

A gyökérkezelés olyan fogászati eljárás, amelynek célja a fertőzés eltávolítása a pulpából, a fog megmentése és az újrafertőződés megelőzése. Ez az eljárás segít megmenteni a természetes fogat és megszünteti a kialakult fájdalmat.

Mikor van szükség gyökérkezelésre?

Gyökérkezelésre van szüksége, ha letört vagy elrepedt a foga, vagy ha egy kezeletlen üregből vagy egy korábbi tömésből mély szuvasodás alakult ki. Az alábbiakban azokat a tüneteket ismertetjük, amelyeket ha tapasztal, akkor elképzelhető, hogy gyökérkezelésre lesz szüksége:

• fogérzékenység (különösen a meleg érzésre)
  • erős fájdalom harapás vagy rágás közben
  • dudorok vagy pattanásszerű dudorok az ínyen
  • az íny sötétedése
  • érzékeny vagy duzzadt íny
  • repedt vagy letört fog
  • tályogos fog

Fontos: A gyökérkezeléssel a lehető leghamarabb foglalkoznia kell, mert a fertőzés továbbterjedhet, és a szájüregén kívül is problémákat okozhat.

Mennyi ideig tart a gyökérkezelés?

A gyökérkezelés általában 30-60 percet vesz igénybe, de a bonyolultabb esetek akár 90 percig vagy tovább is eltarthatnak. Az eljárás elvégzéséhez általában két időpontra van szükség, de van, hogy egy is elég.

Hogyan történik a gyökérkezelés?

A gyökérkezelés elvégzéséhez fogorvosa megröntgenezi fogait, hogy megállapítsa, hogy a beavatkozás elvégzése lehetséges-e, és hogy a fertőzés átterjedt-e más területekre.

Ezután fogorvosa kis mennyiségű zsibbasztó gyógyszerrel elzsibbasztja az érintett fog közelében lévő ínyt, majd helyi érzéstelenítőt fecskendez az ínyébe.

Miután a foga elzsibbadt, fogorvosa hozzáfér az érintett pulpához úgy, hogy egy kis nyílást készít a fog tetején. Ez a pulpa vérereket, érzékeny idegeket és baktériumokat tartalmaz, amelyeket fogorvosa eltávolít, és gondosan kitisztítja a fog összes csatornáját. Ezután fogorvosa antibiotikummal bevonja a területet, hogy fertőtlenítse azt, és megakadályozza az újrafertőzést.

Miután a csatornákat lefertőtlenítette és kitisztította, fogorvosa az eljárást a fog tömésével fejezi be. A gyökérkezelés utáni fájdalom elkerülése érdekében szájon át szedhető antibiotikumokat és vény nélkül kapható fájdalomcsillapítókat is felírhat.

Fáj a gyökérkezelés?

A fogorvosok által alkalmazott helyi érzéstelenítésnek köszönhetően a gyökérkezelés során nem fog fájdalmat érezni. A gyökérkezeléssel járó fájdalom a kezeletlen fogból ered. A fertőzés eltávolításával a fájdalom is megszűnik. A mai professzionális  fájdalomcsillapítókkal a fájdalmas gyökérkezelés csak hiedelem.

Nálunk a Hattyas Dentalban megfelelő érzéstelenítést használunk, hogy elzsibbasszuk a fogat, és elkerüljük a fájdalom legkisebb lehetőségét is. Az eljárás során érezhet egy kis nyomást a fogán, de ennél többet nem.

A beavatkozás után néhány napig valószínűleg enyhe fájdalmat és kellemetlen érzést fog tapasztalni. Ez a fájdalom egy ideig normális, és fájdalomcsillapítókkal kezelhető. Ne feledje, hogy ha egy hétnél tovább tart, keressen fel minket.

Illusztrációs videó a gyökérkezelésről (youtube.com):

Videó lejátszása

Gyökérkezelés a Hattyas Dentalban

A gyökérkezelés már nem olyan ijesztő, teljes nyugalommal jöhet hozzánk vizsgálatra. Ha gyökérkezelésre lesz szüksége, akkor fájdalommentes beavatkozást kínálunk Szegeden. Emellett helyreállító fogászati szolgáltatásokat is talál nálunk, hogy mosolya ragyogó és szája egészséges maradjon. Foglaljon időpontot még ma!

Jöjjön el hozzánk egy konzultációra, hogy megbeszéljük az Önnél felmerülő lehetőségeket!

Bejelentkezés

Hogyan tudok finanszírozni egy beavatkozást?

A tervezésnél figyelünk arra, hogy Önnel egyeztetve úgy határozzuk meg az egyes beavatkozások idejét, hogy azokra anyagilag fel tudjon készülni.

Rendelőnkben a következő fizetési lehetőségek közül tud választani: készpénz, utalás, hitelkártyák, betéti kártyák.

Vélemények
Kövessen minket
Iratkozzon fel

Minden feliratkozás után esettanulmányokat és kedvezményeket küldünk Önnek